KLIKNIJ!

 Ogłoszenie 
forum
http://www.nicasil.eu/index.php

Poprzedni temat «» Następny temat
1989 rok -SEFTENBERG /przed schyłkiem ENDURO/
Autor Wiadomość
TRENER 
Obywatel Forum



Motocykl: Can-Am
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 557
Skąd: CK
Wysłany: 2014-01-21, 22:41   1989 rok -SEFTENBERG /przed schyłkiem ENDURO/

/ostatnia impreza którą można by określić mianem "klasycznego rajdu enduro"/ Później nastąpiły wielkie zmiany -jak je ocenić? to już sprawa każdego z osobna. Na pewne refleksje trzeba czasu. Od siebie dodam,a do refleksji chyba upoważnia mnie pesel,że już nigdy nie było tak jak.........sobie wyśniliśmy.
Ktoś przytoczy Polski sukces trzy lata później ? niech się zastanowi czego był wypadkową?Ta dyscyplina sportu /wtedy tak !/została pochylona ku upadkowi. Nie czytajcie tego czasem,że "chyliła się ..../ Ona trzymała się mocno ! ale do steru doszły niewiele potrafiące istoty .." Przechwyciły ten sport"-pobujały się ! i mamy to co dziś mamy ! W TYM KRAJU BYŁ CZAS NA ZMIANY ! -nie w każdej dziedzinie przebiegły pomyślnie -w jakiej przebiegły? nie wiem a czytam nie mało. A teraz zdjęcia i komentarz Jarka













Zdjęcia pochodzą z rajdu we wschodnioniemieckim Seftenbergu rozegranego jesienią 1989 roku, już po Sześciodniówce. Zawody były eliminacjami Mistrzostw NRD w Enduro. Startowały w nich także zespoły kadrowe Polski i Czechosłowacji oraz zespoły klubowe z tych krajów. Startowała tam wówczas ekipa Drużynowych Mistrzów Polski w rajdach Enduro - zespół Sekcji Motorowej MKS Korona Kielce. Przed zawodami fabryka z Zschopau przekazała Ryszardowi Gancewskiemu ( Korona ) najnowszy model wyczynowego motocykla MZ GT 250 Enduro WK 90, numer startowy 338. " Ganc " zrobił z prezentu właściwy użytek lokując się w obydwa dni rajdu w pierwszej trójce w towarzystwie Uwe Webera i Haralda Sturma - obaj NRD. Z numerem 333 startował Zbigniew Banasik. Na zdjęciu stojący tyłem w kurtce z napisem Korona Jerzy Syska, kierownik kieleckiej ekipy. Na maszynie startowej przed finałowym motocrossem oprócz Simsonów GS i KTM-ów można wypatrzeć taką perełkę jak Jawa-Rotax 125 z silnikiem identycznym jak w KTM 125 EXC. Po rajdzie ze względu na znakomitą postawę Ryszarda Gancewskiego ludzie z fabryki MZ rozpoczęli wstępne rozmowy z Mirosławm Malcem i Zdzisławem Ochmańskim na temat startów naszych kadrowiczów na wyczynowych motocyklach z Zschopau na rawach zawodników fabrycznych. Jak wiadomo z historii nic z tego nie wyszło. Rok pózniej przestała istnieć Niemiecka Republika Demokratyczna, a firma MZ zlikwidowała swój Dział Sportu w połowie 1991 roku. Jako ciekawostkę można podać, że od początku sezonu 1990 czołowi zawodnicy kojarzeni do tej pory z barwami NRD i fabryki MZ startowali z licencjami RFN i już nie na wyrobach firmy Motorradwerk Zschopau... Jarosław Ozdoba

_________________
"...Wiedzę możemy zdobywać od innych, ale mądrości musimy nauczyć się sami. .."
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Możesz załączać pliki na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Bałwanki

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystanie ze strony oznacza akceptacje regulaminu.
Administracja forum nie ponosi odpowiedzialnosci za tresć oraz materiały zamieszczane przez użytkowników.
Kopiowanie wszelkich treści zawartych na forum zabronione!
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 9